על שני גלגלים

מסלולי רכיבה חדשים ועצות לרכיבה בטוחה בדרכי המדבר

רוכבי אופניים רבים רואים בדרום את האזור המועדף עליהם לטיולי רכיבה. בדרום, תחושת החופש של הרוכב מקבלת משמעות חדשה, עמוקה יותר. המדבר שלאחר הגשמים מתהדר בשלל גוונים ובנופים המעניקים תחושה של נשימה ארוכה ומתמשכת.

אנו חושפים בפניכם את המסלולים החדשים המתווספים למסלולי הרכיבה הרבים הדרום:

הבשור– המפורסם בשבילי הבשור הם "סינגל בארי". לאחרונה נחנך סינגל חדש כחלק ממיזם "שביל שקמה". "סינגל שקמה" בדרגת קושי קל עד בינוני, מתאים לרוכבים בכל הרמות ואורכו 16 ק"מ. המסלול עובר בבתרונות רוחמה, יער רוחמה, מערות קבורה, נחל דורות, קיבוץ דורות, קו המים ההיסטורי, נחל רוחמה, חורבת ג'ממה ונחל שקמה.

לפרטים על מסלולי אופניים בבשור – לחצו

באר שבע והסביבה – פארק נחל באר שבע מציע מגוון מסלולי רכיבה בדרגות קושי שונות. המסלולים עוברים בנחל באר שבע, אנדרטת חטיבת הנגב, הגן הזואולוגי ואתרים נוספים באזור. באזור באר שבע מסלולי רכיבה נוספים, כך שבמרחק קצר מהעיר מתגלה הטבע.

לפרטים על מסלולי אופניים בבאר שבע והסביבה – לחצו

ארץ המכתשים – בכנס "האדם, המכונה והרוח" שהתקיים בחודש פברואר במדרשת בן-גוריון נפתחו לרכיבה מסלולים חדשים באזור ניצנה ועזוז. אחד המסלולים הוא סינגל עזוז – מסלול טבעתי שאורכו 25 ק"מ בדרגת קושי בינונית. המסלול מתחיל בחורשת בארותיים, חוצה נחל בארותיים, ממשיך בדרך הפטרולים, בור "הסבחה", שביל קדום, נחל עזוז, תצפית אל היישוב וחזרה לחורשה.

לפרטים על מסלולי אופניים בארץ המכתשים – לחצו

הערבה– אזור הערבה מאתגר את רוכבי האופניים בשלל מסלולים מרהיבים, בדרגות קושי שונות. בסוף חודש מרץ נחנכו בערבה הדרומית  למעלה מ-100 ק"מ של מסלולי אופניים חדשים, שנוספו למסלולי הרכיבה הרבים.

לפרטים על מסלולי אופניים בערבה – לחצו

ערד / ים המלח- אזור ערד וים המלח מציע מבחר מסלולי רכיבה בלב הטבע העוצמתי באזור. הרוכבים יכולים למצוא מסלולים בדרגות קושי שונות.

לפרטים נוספים – לחצו

טיפים לרכיבה בטוחה במדבר:
הרכיבה בדרום בעונות האביב והקיץ מהווים אתגר לא פשוט עבור הרוכבים, עם זאת המדבר כה יפה בעונות אלו שאסור להחמיץ טיול רכיבה בו. על כן, אספנו כמה עצות חיוניות לרכיבה בטוחה ומהנה:

מים, הרבה מים– רמת הלחות בדרום נמוכה מאוד ומשרה תחושת רוויה, אולם ברכיבה ובמאמץ, הגוף מאבד נוזלים רבים. יש להצטייד בשני ליטר מים לכל שעת רכיבה. ישנה חשיבות רבה בעצירה במהלך הרכיבה, לפחות כל חצי שעה לשתייה מים.

שעות הרכיבה– שעות האור מתארכות ואיתן שעות הרכיבה. בחרו את שעות הבוקר המוקדמות ואת שעות אחר הצהריים לרכיבה. עומס החום בשעות אלה נמוך ומקל על הרוכבים.

לבוש הולם– רוכבים רבים מגיעים לאזורי הרכיבה בבגדי רכיבה צבעוניים המכונים coolmax , הבדים "הנושמים" משמשים כחוצץ בין הגוף לשמש. עוד כדאי שבגדי הרכיבה יהיו בעלי שרוולים ארוכים למניעת שיזוף יתר.

אמצעי מיגון– יש חובה לחבוש קסדה בשעת הרכיבה. למניעת זיעה מרובה אמצו בנדנה, קישרו אותה על ראשכם ועליה חבשו את הקסדה. מגני ברכיים ומרפקים ימזערו נזקי פציעה, השתמשו בהם.
משקפי שמש וקרם הגנה– שני מוצרים נחוצים מאוד ברכיבת אביב וקיץ.
הקפדתם על כללי הזהירות הללו, מובטחת לכם רכיבה מהנה ובטוחה.

 

אין לאתר gonegev.co.il ומפעיליו כל אחריות בגין מסלולים/אתרים אלו ואין בפרסום זה כדי להוות המלצה מטעם אתר gonegv.co.il ומפעיליו .כל המטייל בטיולים/אתרים ללא מדריך וללא ניסיון קודם עושה זאת על אחריותו הבלעדית. הודעה זו נכונה לגבי כל הצעות מסלולי הטיולים ואתרים המופיעים ב-gonegev.co.il

 
לייבסיטי - בניית אתרים